onsdag 24 november 2010

Har varit på sågen i Heby idag!

Ja, idag fick jag följa med Linus pappa till hans jobb. Vi åkte tidigt på morgonen innan Linus hade vaknat.
På väg till jobbet fick vi vända för det hade fallit ett träd över vägen. Men han visste en annan väg ut ur byn. Tur att han såg trädet för det var jättemörkt!
När vi kom fram till Heby och sågen så hade de fallit en massa träd där också, fast pappan sa att de skulle ligga där, de där stockarna!
Sen när jag hade sett lite mer av sågen så förstod jag att de stockarna skulle bli till platta långa grejer.
Det var så spännande att få vara med och titta på alla stockar som for fram och sågades... eller nåt.

Jag hinner inte berätta så mycket just nu för Linus och hans storebror och jag ska till deras mormor och morfar i Sala. Vi ska sova där inatt eftersom grabbarna är lediga från skolan och föräldrarna ska jobba. Spännande att få komma till en mormor och morfar. Får berätta mer när jag kommer tillbaka!

Hopp och hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar