söndag 28 november 2010

1a Advent

Oj, idag var det vackert! Ute är det vitt av snö och vi har jättemysigt här inne.
Det är en fin pappstjärna som lyser och några ljusstakar är så fina så!
Vid frukost satt killarna, jag och mamman och hade ljus tända. Lugnt och trevligt.
Vi har haft julmusik på och haft så skönt.
Linus och mamman är förkylda men det verkar inte som om de är så jättesjuka. Hoppas inte jag blir smittad, för i morgon ska jag med till skolan och följa med ett annat barn hem. Det ska bli spännande det också!

Linus och jag har precis bakat och kakorna står i ugnen. Får se om de blir nå goda! Vi ska få smaka i eftermiddag.

Pappan kommer hem sent ikväll också. Trist att inte få träffa honom så mycket, men vuxna gör så ibland... jobbar helg.

Nä,  nu måste vi kolla om kakorna är klara! När vi tagit ut dem ur ugnen ska vi lägga på nåt som heter Nobless.
Jag undrar ja, vad detta ska bli!
Får se sen!
Hej på ett tag!
Nu har vi varit i kyrkan och lyssnat på en farbror som hette Nils Börje Gård som sjöng. Hans son som är 20 år spelade piano, han var helt otroligt bra på piano!!

Douglas Gård och jag!
Douglas har varit med i TV några gånger. Han kände till och med två tjejer som gått på Varmsätra skola, Hanna och Johanna heter dom! De var med i samma tävling då Tjejerna klädde ut sej till A-teens och Douglas spelade Robert Wells. Häftigt! Det skulle jag vilja se!
Jag hittade ett klipp på Youtube som ni kan kolla på. Det är han som spelar piano! Här var han bara 19 år!

Efter mötet så satte sej Linus med en gammal dagiskompis och fikade. Elin hette hon. Jag fick också vara med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar