lördag 27 november 2010

Fredag

Idag fick jag vara ensam hemma!
Vet ni vad jag gjorde?
Jag gick runt och letade efter nåt att leka med och då hittade jag ett litet hus med en massa dockor i. Det var en mamma och en pappa och en liten baby som låg i en liten låda. I huset bodde både åsnor och kossor och några får. Utanför huset stod några fina gubbar som hade presenter i händerna. De var jättefint klädda!
En liten pojke satt med ett får i famnen... Det vara så fint så jag smög upp på övervåningen och spanade på dem ett tag.

Sen när alla kom hem fick jag vara med och fixa fint. Vi tog fram fina dukar och änglar och sånt.

Linus har namnsdag idag så vi grattade honom. Han fick inga presenter som den där bäbisen i huset, men det kanske man inte får när man har namnsdag. Han sa till mej att det är alla som heter Linus som har namnsdag idag! Häftigt! Undra just när Trulle har namnsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar